5 klaidos, kurias daro kūrybinių paslaugų užsakovai

Pasirinkti jūsų verslui tinkamą kūrybinių paslaugų tiekėją gali būti stebėtinai sudėtinga užduotis, ypač jei nesate susipažinę su įvairiais šios srities procesų niuansais. Nemaža dalis jūsų kolegų daro klaidą galvodami, kad siekiant “pasigaminti” kūrybinį produktą teužtenka kreiptis į atitikamos kūrybinės paslaugos tiekėją. Pavyzdžiui, jei įmonė mano, kad gaus naudos nusifilmavę video reklamą, jie ieško videografo ar kreipiasi į video produkcijos įmonę. Tačiau už kokybiško pokyčio sukūrimo kūrybinių įrankių pagalba slepiasi daug daugiau, nei tik gamybinių darbų atlikimas. Šiame straipsnyje aptariame penkias klaidas, su kuriomis dažniausiai susiduria kūrybinių paslaugų užsakovai, rinkdamiesi šių paslaugų tiekėją.

1. Dėmesį skiria produktui, o ne strategijai

Dažniausiai pasitaikanti klientų klaida renkantis kūrybinių paslaugų tiekėją remiasi iš esmės klaidingu kūrybinių paslaugų proceso suvokimu. Čia klientas orientuojasi į galutinį produktą - logotipą, video reklamą, nuotraukas ar puslapio dizainą - tačiau neįvertina visų strateginių elementų, būtinų šių produktų sėkmei suformuoti. Kai kurie klientai užtikrintai teigia, kad jiems “reikia tik video”, nesuprasdami, kad kokybiškas video produktas reikalauja gerokai daugiau, nei tik puikaus techninio atlikimo ar protingo kadrų sukarpymo. Siekdami, kad kūrybinis produktas sukurtų apčiuopiamą pokytį jūsų verslui, jūs privalote būti tikri, kad jis atitinka jūsų prekės ženklo komunikaciją, bendrąją marketingo strategiją, aiškiai artikuliuoja jūsų pagrindines žinutes ir kalba jūsų tikslinei auditorijai suprantama kalba.

Ką daryti: prieš nuspręsdami, kad jums reikia vienokio ar kitokio kūrybinio sprendimo, pasikalbėkite su kūrybinių paslaugų tiekėjais apie realius savo verslo tikslus, problemas, kurias siekiate šiomis paslaugomis išspręsti, aptarkite tikslinę auditoriją ir jums įprastą prekės ženklo komunikaciją. Geras kūrybinių paslaugų specialistas ar kūrybinė agentūra neabejotinai užtikrins, kad jūsų bendradarbiavimas sukurtų ne tik “gražų vaizdelį”, bet iš tiesų paveikų kūrybinį sprendimą.

2. Neįvertina prekės ženklo komunikacijos svarbos

Daugybė klientų neįvertina kokia svarbi yra jų prekės ženklo komunikacija kūrybiniame procese. Kai kurie užsakovai yra linkę galvoti, kad gerai atrodantis bei skambantis kūrybinis produktas ir yra viskas, ko jiems reikia. Deja, net ir idealiai pagamintas kūrybinis produktas neatneš reikšmingų rezultatų, jei neatitiks jūsų prekės ženklo balso, tono, pozicionavimo ar vertybių. Šiuos niuansus pražiopsojęs kūrėjas jūsų verslui gali atnešti daugiau žąlos, nei naudos.

Ką daryti: rinkdamiesi kūrybinių paslaugų tiekėją privalote būti tikri, kad šis išanalizuoja ir puikiai supranta jūsų prekės ženklo komunikacijos stilių bei kryptį. Tai galite padaryti suteikdami kūrėjui kiek įmanoma daugiau informacijos apie savo prekės ženklo komunikacijos strategiją, ankstesnius marketingo įrankius ir aiškią informacijos suvestinę, padėsiančią numatyti kaip jūsų prekės ženklas turėtų būti suvokiamas auditorijos akyse. Jei šių įrankių neturite, verčiau pasirinkite paslaugų tiekėją, kuris gali padėti jums šiuos duomenis išsigryninti.

3. Renkasi pagal paslaugų kainą

Nors projeto biudžetas ir yra kritiškai svarbus elementas bet kurio kūrybinio užsakymo procese, pasirinkdami kūrybinių paslaugų tiekėją tik dėl to, kad jis savo paslaugas parduoda pigiausiai, ilgalaikėje perspektyvoje jūs rizikuojate prarasti gerokai daugiau, nei šiandien sutaupote. Dažniausiai pigios kainos nėra siūlomos veltui: pigių paslaugų tiekėjai dažnai neturi reikiamos patirties, strateginės ekspertizės, marketingo žinių ar elementarios techninės kokybės garantijos, kurią jums gali suteikti šiek tiek brangiau apmokami kūrybiniai specialistai. Ne vietoje ir ne laiku priėmę sprendimą taupyti jūs rizikuojate, kad kūrybinis produktas neatitiks jūsų lūkesčių ar tikslų rezultatyvumo, o blogiausiu atveju gali prireikti investuoti ilgiau, daugiau arba tiesiog pakartotinai kreiptis į kitą kūrybinių paslaugų specialistą.

Ką daryti: vietoj to, kad priimtumėte sprendimą pagal kainą, įsigilinkite į paslaugų vertę. Įvertinkite paslaugų tiekėjo portfolio, sėkmingų darbų pavyzdžius, klientų atsiliepimus, galiausiai - ekspertizę sprendžiant tokias problemas, kokias savo versle siekiate spręsti jūs. Didesnė investicija į išties kokybišką darbą gali apsaugoti jus nuo brangiai kainuojančių projekto klaidų ir pakartotinio investavimo į kitus specialistus.

4. Neįvertina bendradarbiavimo būtinybės

Kūrybiniai projektai neveikia kaip užkandžių aparatas: negalite tikėtis, kad “padarius užsakymą” į jūsų rankas tiesiog įkris projekto rezultatai. Bet koks kūrybinis procesas reikalauja bendradarbiavimo ir jūsų, kaip užsakovo, įsitraukimas yra kritiškai svarbus kertiniuose kūrybinio proceso etapuose.

Ką daryti: būkite pasiruošę reguliariai komunikuoti su paslaugų tiekėjais ir suteikti visą jiems reikalingą informaciją bet kuriame projekto etape. Kokybiškas bendradarbiavimas užtikrina, kad jūsų pasirinktas paslaugų tiekėjas darbus atlieka išvien su jūsų vizija bei laiku priima sprendimus, būtinus jos užtikrinimui.

5. Ignoruoja laiko ir projekto valdymo svarbą

Taip jau būna, kad kai kurie klientai tiesiog įsivaizduoja, jog kūrybiniai projektai pasidaro per savaitgalį. Toks užsakovas gali reikalauti sudėtingų kūrybinių sprendimų ar pilnos reklaminės kampanijos ir rezultatų tikėtis jau po savaitės. Net jei kūrybinių paslaugų tiekėjas ir sutinka nemiegoti naktimis bei atlikti darbus pagal kliento nustatytą grafiką, tai neabejotinai pasimato sumažėjusioje galutinio produkto kokybėje.

Ką daryti: aptarkite darbų laikotarpį ir projekto valdymo detales dar prieš pradėdami paslaugų tiekimo procesą. Kūrybinių paslaugų specialistas turėtų jus informuoti apie savo darbo procesą bei jo laiko kaštus ir leisti jums realistiškai įsivertinti šiuo duomenis iš savo pusės.

Išvada

Nėra ko vynioti į vatą: teisingas kūrybinio specialisto pasirinkimas yra kritiškai svarbi jūsų verslo sėkmės detalė. Išvengdami šiame straipsnyje išvardintų klaidų, tokių kaip strategijos ar prekės ženklo komunikacijos ignoravimas, pirkimas pagal kainą ar neatsakingas bendradarbiavimas, jūs galite tikėtis kūrybinio produkto, kuris iš tiesų reprezentuoja jūsų prekės ženklą bei sukuria atitinkamą pokytį jūsų verslo atžvilgiu. Svarbiausia prisiminti, kad kūrybinis rezultatas neturi būti vien tik apie estetiką: jis turi efektyviai komunikuoti jūsų prekės ženklo žinutę tikslinei auditorijai ir visą tai daryti tokiu būdu, kuris su ja rezonuotų ir neštų jūsų verslui apčiuopiamus rezultatus.

Previous
Previous

Kas šiandien veikia prekės ženklo komunikacijoje?

Next
Next

Freelanceris VS. agentūra: 8 dalykai, kuriuos reikia įvertinti renkantis kūrybinių paslaugų tiekėją