Kas šiandien veikia prekės ženklo komunikacijoje?
Minutėlei sustokite bėgti ir pagalvokite: kiek kartų šiandien matėte reklamą? Kiek sponsored įrašų prabėgo soc.medijos sraute, o kiek jų matėte ryte keliaudami darban? Nieko keisto, kad nesugebate įvardinti net ir apytikslių skaičių, o jūsų galvoje - reklaminis rūkas, tarytum ir žinantis, kad matėte daug, tačiau nė vienos jų gerai neįsimenantis.
Jau kurį laiką jūsų smegenys išmoko gyventi reklaminiame triukšme. Galbūt net pastebėjote, kad pamačius išties įdomią reklamą sukyla savotiškas džiugesys, atradimo jausmas, išskirtiniais atvejais netgi norisi atradimu dalintis su draugais. Taip nutinka tuomet, kai pamatote jums skirtą reklamą kuri kalba jūsų kalba ir atliepa jūsų skausmo taškus. Tai net nebūtinai turi būti reklama, o galbūt tik kasdienė į akis kritusio prekės ženklo komunikacija, kuri nuo šiol patogiai gyvens jūsų minčių kampelyje. Ar kada pagalvojote, kodėl tai veikia?
Kas šiandien veikia prekės ženklo komunikacijoje:
Pasitikėjimo formavimas: pasaulyje, kuriame esate nuolatos medžiojami jūsų pinigų išalkusių pardavėjų, išsiskiria tie prekių ženklai, kurie galvoja apie jūsų, o ne savo gerovę. Tai - stiprūs, sąmoningi ir maksimaliai autentiški prekių ženklai, kurių vertybinis pamatas leidžia natūraliai pritraukti tinkamą auditoriją ir nuoširdžiai atliepti jos poreikius. Šis autentiškumu grįstas ryšys kuria pasitikėjimą ir prekės ženklo patikimumą, o tokio ženklo auditorija vertina nuoširdžią komunikaciją ir yra linkę ja įtikėti.
Gilūs ir prasmingi santykiai: autentiški prekės ženklai visuomet laimi kovoje dėl tikslinės auditorijos emocijų bei prisirišimo. Tai jie pasiekia ne pardavinėdami savo produktus ar paslaugas, o dalindamiesi gabalėliu to, ką slepia jų autentiškumas. Kai sutinkate prekės ženklą, kuris atliepia jūsų vidinius įsitikinimus bei vertybes, jis tampa artimesnis ir žmogiškesnis. Tokie ženklai su savo tiksline auditorija formuoja gilesnį, prasmingesnį ir ilgalaikį santykį, ko pasekoje prekės ženklo sekėjai bei klientai tampa savotiškais ženklo ambasadoriais. Jie palaiko ne tik tai, ką prekės ženklas siūlo, bet ir tai, už ką jis stovi bei kuo tiki.
Išskirtinumas rinkoje: nėra galingesnio ginklo siekiant įtvirtinti išskirtinę prekės ženklo poziciją rinkoje, nei autentiškumas. Bet kokioje rinkoje visuomet egzistuos konkurencija, visuomet bus kitų, kurie siūlo panašius produktus ar paslaugas kaip ir jūs, tačiau nė vienas jų niekada nebus pajėgus atkartoti jūsų autentiško charakterio. Tiksliai išgrynintas ir gerai suformuotas prekės ženklas gali turėti tokį unikalų charakterį, kaip ir bet kuris šia žeme vaikštantis žmogus - vienas iš milijardų. Išsigrynindami autentišką savo prekės ženklo charakterį ir pasirinkdami likti ištikimi tam, kas esate, jūs sunaikinamte galimybę egzistuoti konkurencijai. Vietoj to, kad susilietumėte su aplinka stengdamiesi įtikti daugeliui, jūs užkariaujate širdis tų, kurie iš tiesų nori ir gali jumis tikėti.
Kaip išgryninti savo prekės ženklo charakterį:
Išgryninkite pagrindines vertybes: vienas pirmųjų žingsnių autentiško prekės ženklo formavime - aiškus ir tvirtas pagrindinių vertybių nustatymas. Už ką stovi ir kuo tiki jūsų prekės ženklas? Kokiais principais grindžiate savo asmeninius ir verslo sprendimus? Jūsų vertybės privalo tapti pagrindu visko, ką darote: nuo jūsų kuriamų produktų ar paslaugų iki to, kaip bendraujate su savo klientais.
Užtikrinkite vizualinio identiteto ir tono nuoseklumą: kai jau išgryninote pagrindines prekės ženklo vertybes, svarbu užtikrinti, kad jas atspindėtų kiekvienas prekės ženklo aspektas. Tai apima ir jūsų komunikacijos toną bei vizualinį identitetą. Prekės ženklo komunikacija turi nuolatos atspindėti jūsų vertybes, ar tai būtų internetiniame puslapyje skelbiamas turinys, soc.medijų įrašai ar gyvi pokalbiai su klientais. Jūsų vizualinis identitetas - logotipas, spalvų paletė, dizaino stilistika - taip pat privalo nuosekliai atspindėti vertybes, kurias jūsų prekės ženklas komunikuoja.
Būkite atviri: kaip ir gyvenime taip ir versle, atvirumas bei nuoširdumas yra raktas į autentiškumą. Būkite atviri apie savo prekės ženklo kelionę, sėkmes bei nesėkmes. Drąsiai dalinkitės savo istorija su auditorija: priežastimis kodėl priimate vieną ar kitą sprendimą ir vertybėmis, kurios jus tam motyvuoja. Žmonės yra linkę tūkstančius kartų labiau pasitikėti jūsų veikla, kai mato, kad prekės ženklas neturi ko slėpti ir tvirtai stovi už savo įsitikinimus.
Išlikite nuoseklūs: autentiškumas nėra triukas ar vienkartinė taktika, kuria galite pasinaudoti kai manote esant naudinga. Tai nuolatinis procesas, kurio nuoseklumas yra tiesiogiai susijęs su jūsų prekės ženklo sėkme. Svarbu išlikti ištikimiems savo pagrindinėms vertybėms net ir tuomet, kai jūsų prekės ženklas auga, o verslas plečiasi. Išlaikydami nuoseklumą jūs įrodote savo klientams, kad tai, dėl ko jie jumis pasitiki, nėra marketinginis triukas, o tikras ir nuoširdus jūsų prekės ženklo charakteris.
Ilgalaikė autentiško prekės ženklo nauda:
Ištikimi ir aktyvūs klientai: prekės ženklai, kurie savo komunikaciją grindžia autentiškomis vertybėmis, dažnai gali džiaugtis ištikimesniais ir labiau įsitraukusiais klientais. Kai žmonės jaučia nuoširdų ryšį su jūsų prekės ženklu, jie yra natūraliai linkę sugrįžti, rekomenduoti jus kitiems ar netgi apginti jus iškilus konfliktinėms situacijoms. Ši kliento ištikimybė yra neįkainojama tiek finansiškai (galvokite apie CLV!), tiek žmogiškai.
Užtikrintas augimas: prekės ženklo autentiškumas yra tiesiogiai susijęs su po juo besislepiančio verslo augimu. Kol vieni verslai nuolat keičia savo komunikaciją pagal naujausius interneto trend’us, jūsų prekės ženklas išlieka nuoseklus ir tvirtas. Pasiryždami kurti autentišką prekės ženklą jūs užtikrinate, kad jo neišblaškys rinkos pokyčiai ar auditorijos bangavimai. Tvirtas prekės ženklas kuria ištikimą bendruomenę, kuri bėgant laikui tik auga.
Asmeninė nauda: galiausiai, kurdami autentiškomis vertybėmis grįstą prekės ženklą, jūs savotiškai išpildote save. Kai jūsų verslas sėkmingai atspindi tai, kas esate ir kuo tikite, darbas tampa šiuo tuo daugiau, nei tik būdu užsidirbti pragyvenimui. Jūsų prekės ženklas tampa ne tik verslu, bet ir būdu sukurti teigiamą pokytį pasaulyje. Formuodami autentišką prekės ženklą jūs jausitės laimingesni tiek kasdieniame darbe, tiek žinodami, kad kuriate kažką, kas iš tiesų atspindi jus pačius.
Ar leisite sau būti autentiškais?
Taigi, susimąstykite dar kartą: kaip jautėtės, kai tas vienas prekės ženklas nusitaikė tiesiai į jūsų širdį? Kaip jaustumėtės žinodami, kad jūsų prekės ženklas geba sukurti tokį pojutį ir jūsų klientams? Autentiškas prekės ženklas nėra vienas iš galimų pasirinkimų, tai - vienintelis pasirinkimas, jei norite ilgalaikių ir tvirtų santykių su savo auditorija. Pasirinkdami autentiškumą jūs ne tik kuriate tvirtesnį prekės ženklą, bet ir prasmingesnį, paveikesnį ir didesnį pokytį kuriantį verslą, kuris yra unikaliai jūsų.
Nuoširdžiai ir su šiltais linkėjimais,
Stage it