Kiek kainuoja prekės ženklas?

Kiekvienas verslininkas pasiekia tašką, kuomet it tamsus debesis virš galvos pakimba klausimas: kiek kainuoja sukurti prekės ženklą? Vieno atsakymo į šį klausimą nėra, kaip ir nėra vienintelio būdo šį prekės ženklą kurti. Kaip bebūtų, suprasdami kokie elementai yra reikalingi jūsų prekės ženklo formavime galite priimti labiau edukuotus sprendimus apie savo verslo investicijas.

Šiame straipsnyje aptarsime kertinius value-based prekės ženklo elementus, kurie gali pareikalauti jūsų investicijų ir kodėl ši investicija yra daugiau, nei tik finansinis sprendimas.

Prekės ženklo strategija

Stiprus prekės ženklas prasideda nuo strategijos. Čia užgimsta pamatai prekės ženklo krypčiai ir ilgaamžiškumui. Profesionalią prekės ženklo strategiją “Stage it” agentūroje įprastai sudaro:

  • Detali prekės ženklo vertybių analizė

  • Rinkos ir auditorijos analizė

  • Pozicionavimo strategija

  • Prekės ženklo charakterio (archetipo) formavimas

  • Komunikacijos strategija

  • Produktizacijos ir kainodaros kryptingumo analizė

Išsigryninę savo prekės ženklo strategiją jūs išeinate su 50-ties lapų Prekės Ženklo Manifestu - autentiškai jums pritaikytu dokumentu, kuris tarnauja kaip praktinis hand-book’as tolimesnėje jūsų prekės ženklo kelionėje.

Skirtingų specialistų atžvilgiu, smulkiam ar vidutiniam verslui tokia strategija gali kainuoti nuo 2000 iki 10,000 eurų. Nors tai ir gali atrodyti kaip svari investicija iš jūsų kišenės, privalome suprasti, kad prekės ženklo strategija nulems jūsų verslo sėkmę visą jo gyvavimo periodą.

Vizualinis identitetas

Kai jau žinote “apie ką” yra jūsų prekės ženklas, privalote jį apipavidalinti. Vizualinis prekės ženklo identitetas apima viską nuo logotipo iki šriftų ir plataus spektro dizaino elementų, kurie pasiskirsto per visą jūsų verslo reprezentaciją. Kai kurie verslai renkasi vizualinį identitetą formuoti tik logotipu ir spalvų palate, o kiti renkasi investuoti į pilnavertę vizualų sistemą, kurią gali pritaikyti tiek spaudoje, tiek skaitmeninėje erdvėje.

Atrasti autentiškai jums tinkamą vizualinį identitetą nėra taip jau paprasta: neapdairiai sukurti elementai gali sukurti arba sugriauti jūsų verslą. Rekomenduojame vizualinį identitetą patikėti specialistams, kurie supranta ne tik grafinio dizaino kalbą, bet ir geba įsigilinti į pamatines jūsų prekės ženklo vertybes.

Profesionalaus vizualinio identiteto dizainas gali kainuoti nuo 500 iki 5000 eurų, o ši kaina priklauso nuo to, koks detalus ir personalizuotas bus jūsų vizualinis paketas.

Komunikacijos strategija

Kai jau apipavidalinote savo prekės ženklą, svarbu išsigryninti kaip jis bendraus su savo auditorija. Šis prekės ženklo kūrimo etapas yra kritinis prasmingą verslą kuriantiems verslininkams. Svarbu užtikrinti, kad jūsų komunikacija yra ne tik prasminga ar vizualiai patraukli, bet ir atitinkanti jums autentišką pamatą, kuris rezonuotų su tiksline auditorija. Tai galima užtikrinti formuojant tikslines komunikacijos žinutes, šūkius, vertės pasiūlymus ir nuolatos išlaikant autentišką prekės ženklo toną.

Įvairūs komunikacijos specialistai šias paslaugas įkainoja nuo 1000 iki 3000 eurų. Bendradarbiaudami su “Stage it” į daugelį šių klausimų atsakote dar kurdami prekės ženklo strategiją, tačiau kartais vien tik strategijos neužtenka - reikia ir jos išpildymo.

Video, foto ir grafinė produkcija

Vizualinė ir audiovizualinė produkcija - tai įrankiai, kurie prikelia jūsų prekės ženklą gyvenimui. Šiuo metu karaliauja video marketingas, todėl dažniausiai matome prekės ženklus renkantis būtent video komunikacijos įrankius, tačiau pilnai prekės ženklo komunikacijai neišvengiamai prireiks ir fotografijos bei grafinio dizaino elementų.

Tai, kokia vizualinė produkcija papuoš jūsų komunikaciją, priklauso nuo jūsų prekės ženklo vertybių bei pasirinktos komunikacijos strategijos. Kaip bebūtų, pasirinkti įrankiai stipriausiai nulems tai, kaip jus mato bei suvokia tikslinė auditorija, tad čia investuoti reikėtų atsakingai.

Vizualinės produkcijos kainos yra mažiausiai nuspėjama investicijos dalis ir gali laviruoti nuo kelių iki kelių dešimčių tūkstančių eurų. Šias investicijas galite sumažinti kreipdamiesi į specialistus, kurie savo paslaugas įkainoja pagal value-based kainodaros modelį. Šis modelis leidžia nustatyti paslaugų kainą atsižvelgiant į grįžtamąją vertę pagal konkrečiai apčiuopiamus duomenis, todėl galite būti tikri, kad paslaugos kaina visuomet bus sąžininga ir neabejotinai atsipirks.

Taip pat galite sutaupyti rinkdamiesi ilgalaikes vizualinės komunikacijos paslaugas. Dauguma agentūrų siūlo periodiškai apmokamas komunikacijos paslaugas, kurios leis jums atsipalaiduoti nuo turinio kūrimo ir paskirti savo laiką svarbesniems verslo augimo aspektams.

Prekės ženklo priežiūra

Svarbu suprasti, kad prekės ženklo formavimas nesibaigia ties pirmine strategija ar vizualais. Siekdami ilgalaikės verslo sėkmės privalote atsižvelgti į rinkos bei tikslinės auditorijos pokyčius ir periodiškai atnaujinti savo strateginius bei komunikacijos sprendimus.

Periodinė prekės ženklo priežiūra - vizualinių elementų korekcijos, komunikacijos atnaujinimas, papildomo turinio kūrimas ir taip toliau - gali kainuoti kelis tūkstančius eurų per metus. Tai išties nedidelė investicija į tai, kad visuomet būtumėte vienu žingsniu toliau savo konkurentų.

Tikroji prekės ženklo kaina

Taigi, kokia yra prekės ženklo kaina? Galutinė finansinė investicija gali laviruoti priklausomai nuo jūsų pasirinkimų verslo formavimo kelyje. Siekiantys minimalių investicijų gali tikėtis pakloti apie 5000 eurų už bazinės strategijos ir vizualinio identiteto paketą. Tuo tarpu verslai, kurie siekia pilnavertės prekės ženklo bei komunikacijos strategijos, vizualinio išpildymo bei periodinio palaikymo per metus gali išleisti keliasdešimt tūkstančių eurų. Kaip bebūtų, galutinė kaina priklauso nuo to, kokius rezultatus visi šie sprendimai gali jums atnešti.

Galiausiai, kokybiška ir autentiška prekės ženklo strategija yra daug daugiau, nei tik finansinis sprendimas. Tai lemiamas žingsnis, kuris padės pamatus tam kaip greitai ir sėkmingai augs jūsų verslas. Nors kai kuriems verslams atsisveikinti su tūkstantinėmis sumomis ir gali pasirodyti skaudu, privalome prisiminti, kad tai yra bene labiausiai ilgalaikė investicija, kokią tik galite padovanoti savo verslui.

Sužinokite savo prekės ženklo kainą

Kiekvienas prekės ženklas yra individualus, tad ir tikslią jo kainą sužinosite tik aptarę asmeniškai jums aktualius klausimus. Kviečiame registruotis nemokamai 30 min. konsultacijai su “Stage it” specialistais, kurie kaip niekada maloniai užves jus ant kelio ir nukreips tinkama linkme.

Next
Next

Prasmingas verslas Lietuvoje: kaip užaugti nepaminant savo vertybių?