Prasmingas verslas Lietuvoje: kaip užaugti nepaminant savo vertybių?
Pripažinkime - sukurti prekės ženklą nėra jau taip lengva. Dar sunkiau sukurti tokį, kuris išliktų prasmingas konkurencingos rinkos kovose. Jei esate prasmingo verslo kūrėjas šiandienos Lietuvoje, greičiausiai savęs jau ne kartą klausėte: “Kaip galiu auginti verslą neprarasdamas jo autentiškumo?”.
O štai ir geros naujienos: jums nereikia rinktis tarp verslo sėkmės ir ištikimybės asmeninėms vertybėms. Po teisybei, šiedu gali puikiai bendradarbiauti, jei žinote kaip kurti prekės ženklą, kuris kuria tikrą santykį su tiksline auditorija. Šiame straipsnyje aptarsime kelias kertines strategijas, kurios padės būti matomiems rinkoje, sukurti klientų pasitikėjimą ir ilgalaikį prekės ženklą.
Kokia jūsų storija?
Kiekvienas prekės ženklas turi savo istorija, tačiau ne kiekvienas žino kaip ją papasakoti. Gyvename pasaulyje, kurio vartotojams tai, kodėl darote tai ką darote, rūpi labiau, nei tai, ką parduodate. Stabtelėkite minutei ir pagalvokite: kodėl jūsų prekės ženklas egzistuoja? Kokią problemą sprendžiate ir kodėl jums tai rūpi?
Jūsų prekės ženklo istorija yra pamatas visko, ką darote, nuo marketingo iki produkto kūrimo. Štai, lietuviškas prekės ženklas Uoga Uoga sėkmingai auga net ir itin konkurencingoje rinkoje būtent todėl, kad neparduoda tik dar vienos kosmetinės prekės - jis kuria istoriją apie tvarumą, natūralumą ir lengvumą rūpinantis savimi. Šio prekės ženklo autentiškumas tampa pagrindiniu įrankiu kuriant gilų santykį su tiksline auditorija.
Būkite tikri, kad jūsų autentiškos vertybės yra tvirtai įsiliejusios į prekės ženklo pamatą ir naudokite tai kaip istoriją, kuri priekin veda kiekvieną jūsų verslo sprendimą.
Pažinkite lietuvišką vartotoją
Jei savo prekės ženklo kelionę pradedate Lietuvoje, privalote susipažinti su vietiniu vartotoju. Kaip ir visur pasaulyje, Lietuvoje vartotojai taip pat yra linkę pamilti prekių ženklus, kurie atspindi jiems artimas vertybes - ar tai būtų tvarumas ar atvirumas, chuliganiškumas ar bendruomeniškumas. Tačiau nepadarykite klaidos manydami, kad jau žinote kas rūpi jūsų auditorijai - nuolatos domėkitės giliau.
Šiandien Lietuvos ribas jau gerokai peržengęs vienaragis Vinted laiku pastebėjo augantį vartotojų susidomėjimą tvariomis vertybėmis ir sukūrė platformą, kuri ne tik atliepia auditorijos poreikius, bet ir daro tai besiremiant autentiškomis vertybėmis.
Būkite savimi: autentiškumas yra galingas ginklas
Lengva pasimesti pasaulyje, kur kiekvienas nori būti kuo tobulesnis, tačiau tiesa yra tokia: žmonės nenori tapatintis su tobulybe, jie nori tikrumo. Dalinkitės savo istorija, iššūkiais, su kuriais susiduriate, pamokomis, kurias išmokstate ir kaip tai padeda jums augti.
Lietuviškas prekės ženklas Huracan Coffee subūrė ištikimą sekėjų ratą kviesdami juos pažvelgti į tikrus žmones ir tikrus kavos gaminimo užkulisius, nuo etiško verslo proceso iki galutinio kavos puodelio. Rezultatas? Tvirtas auditorijos ir prekės ženklo santykis, kuris siekia toliau, nei kavos pardavimai.
Nustokite nerimauti dėl tobulų soc.medijos įrašų ar reklaminių žinučių. Vietoj to, skirkite savo dėmesį autentiškos istorijos pasakojimui, kuris geriausiai rezonuos su jūsų auditorija.
Išlikite nuoseklūs
Kuriant prasmingą prekės ženklą svarbu ne tik apie tai kalbėti, bet ir iš tiesų daryti. Jūs privalote kvėpuoti savo autentiškomis vertybėmis kiekviename prekės ženklo žingsnyje - internetinėje svetainėje, socialinėje medijoje, klientų aptarnavime ir net produktų įpakavime. Kiekviena interakcija su klientu daro įtaką tam, kokia yra jūsų prekės ženklo istorija.
Pavyzdžiui, jei viena iš jūsų kertinių vertybių yra populiarusis tvarumas, jūs privalote užtikrinti, kad ir jūsų produktų pakuotės yra draugiškos aplinkai, bei apie tai kalbėti savo komunikacijoje. Jūsų klientai turi jausti jūsų vertybes visame kuo užsiimate.
Peržvelkite kiekvieną savo verslo niuansą ir užtikrinkite, kad jūsų prekės ženklo vertybės yra matomos, jaučiamos ir nuoseklios. Taip jūs kursite pasitikėjimą ir aiškią poziciją rinkoje.
Prisitaikykite prie rinkos neprarasdami autentiškumo
Neretai, siekdami auginti verslą, turime jį šiek tiek keisti. Tai nereiškia, kad turite atsisakyti savo vertybinio pagrindo - jūsų verslas gali plėstis ir augtis kol jūs vis dar išliekate ištikimi tam, dėl ko jį sukūrėte. Raktu čia tampa sugebėjimas augti taip, kad tai derėtų su jūsų prekės ženklo misija. Nebijokite plėstis ir atrasti kažką naujo, tačiau visuomet išlikite ištikimi sau.
Pavyzdžiui, lietuviškas prekės ženklas Manilla sėkmingai išplėtė savo verslą nė kiek nenukrypdamas nuo natūralų ir etišką kosmetikos verslą puoselėjančios misijos. Rezultatas? Išsiplėtė ne tik prekės ženklas, bet ir jų klientų ratas.
Pagalvokite kokiais būdais jūsų verslas gali plėsti savo veiklą išsaugodamas tai, kas jame svarbiausia.
Jūsų klientai - jūsų istorijos dalis
Sėkmingiausi prekių ženklai ne tik kalba apie savo klientus - jie juos įtraukia. Kurdami bendruomenę aplink savo prekės ženklą jūs kursite ištikimą klientų ratą, kurie taps savotiškais prekės ženklo ambasadoriais. Kuo daugiau įtrauksite savo auditoriją į prekės ženklo istoriją, tuo stipresnis taps jūsų ryšys.
Lietuviškas privačios medicinos prekės ženklas Northway yra puikus to pavyzdys. Šis prekės ženklas savo istoriją kuria suasmenindamas medicininę priežiūrą, to pasekoje leisdamas klientams pasijusti šios istorijos dalimi. Northway savo dėmesį skiria medicinai, kuri sukasi apie paciento poreikius, nuolatos įtraukdamas vartotojus į įvairias apklausas ir tobulindamas teikiamas paslaugas pagal klientų atsiliepimus. Prekės ženklas taip pat dalinasi pacientų sėkmės istorijomis, nemokamais sveikatingumo renginiais, webinarais ir edukaciniu turiniu, ko pasekoje šio verslo auditorija gali įsitraukti ne tik kaip klientai, bet kaip ir prasmingos ir praktiškai dalyvaujančios bendruomenės nariai.
Užtikrinkite, kad jūsų klientai jaučiasi ne tik pirkėjais, bet ir dalimi kažko didesnio. Ar tai būtų soc.medijų komunikacija, renginiai ar personalizuoti pasiūlymai - atraskite jums autentišką kelią į prasmingą bendruomenės formavimą.
Taigi,
Kurti prasmingą verslą Lietuvoje - tai ne tik išsiskirti rinkoje, bet išsiskirti todėl, kad už kažką kovojame. Išlikdami ištikimais savo vertybėms, suprasdami savo auditoriją ir komunikuodami autentiškumo pagrindu jūs galite sukurti prekės ženklą, kuris ne tik atstovės, bet ir nugalės savo rinką.
Kol dar tik augate, prisiminkite: jūsų vertybės yra jūsų verslo stiprybė. Tai yra tai, kas padaro jūsų prekės ženklą unikaliu. Nebijokite jų priimti ir paversti savo verslo pamatu, kuris kryptingai ves jus į sėkmę.
Ar esate pasiruošę savo prasmingą verslo idėją paversti tvirtu prekės ženklu? Pasikalbėkime. Rezervuokite laiką nemokamai konsultacijai ir aptarkime ar galime tapti jūsų istorijos dalimi kartu kurdami autentiškomis vertybėmis grįstą prekės ženklo strategiją.