Video marketingas: ne galimybė, o būtinybė.
Turbūt nereikia sakyti, kad video turinys yra tikrų tikriausias šių dienų marketingo čempionas. 2023-ųjų duomenimis, net 82% interneto vartotojų pripažino daugiausiai dėmesio skiriantys būtent video turiniui internete. Einant 2024-siems statistika tik auga, todėl net ir didžiausiems skeptikams verta pripažinti, kad šiandien video marketingas nėra tik viena iš galimybių. Šiandien tai - būtinybė.
Šiame straipsnyje išsiaiškinsime kiek iš tiesų dėmesio verta skirti prekės ženklo video marketingui ir ką reikia žinoti prieš tuo užsiimant.
Storytelling’o galia
Storytelling’as. Turbūt teko girdėti, kad šis stebuklingas žodis yra raktas į daugelio prekių ženklų sėkmę. Be to kaip negailestingai video turinys užvaldo mūsų dėmesį, jis yra ir alternatyvų neturintis prekės ženklo istorijos pasakojimo įrankis. Ar tai būtų istorija apie jūsų produkcijos sprendžiamą problemą ar autentiškomis vertybėmis padengtą prekės ženklo misiją, storytelling’as yra tiltas, kuris apjungia jus ir jūsų auditoriją. O video marketingas yra efektyviausias būdas šiai istorijai papasakoti.
Patraukti ir išlaikyti auditorijos dėmesį
Džiuginantis faktas nr. 1: niekas taip nepritraukia auditorijos dėmesio, kaip video turinys. Ne toks džiuginantis faktas nr. 2: video marketingą praktikuoja dauguma prekių ženklų, todėl dėmesio pritraukimo ir išlaikymo kartelė kyla bene kiekvieną dieną. Kaip išlaikyti savo tikslinės auditorijos dėmesį?
Išties paveikus video turinys privalo turėti atitinkamą struktūrą, turiniui tinkamus audio ir vizualinius elementus bei stiprų naratyvą. Nesistebėkite, jei jūsų “reelsas”, kuriame minutę tiesiog kalbate į kamerą, nesulaukia apčiuopiamų konversijos rezultatų. Šiandien, kai visi turi filmuojantį telefoną ir gali kiaurą dieną gaminti video klipukus, jūsų prekės ženklas turi pasistengti kiek labiau, kad galėtų laimėti auditorijos dėmesį.
Nepaisant nuobodžių techniškumų, jūsų video turinys privalo atitikti tai, ką jūsų auditorija jau pažįsta ir mėgsta: jūsų prekės ženklo charakterį. Turinyje turėtų atsispindėti jūsų autentiškos vertybės, nuoseklios komunikacijos žinutės, tonas ir kitos charakteristikos, kurios būdingos išskirtinai jums.
Kurti ilgalaikį emocinį ryšį
Video turinys prekės ženklo marketinge yra vienas efektyviausių būdų kurti ištikimą ir ilgalaikį emocinį ryšį su auditorija. Tai puikiai tarnauja tiems prekių ženklams, kurie savo marketinge naudoja values-based marketingo strategiją. Siekdami sustiprinti ryšį su auditorija jūs galite nusiteikti ir ilgesnės trukmės video projektams (pavyzdžiui, podkastams ar ilgalaikėms reklaminėms kampanijoms), kurie ne tik sukurs tarpusavio santykį, bet ir sutvirtins pasitikėjimą jūsų prekės ženklu. Puikus to pavyzdys yra Nike “Just Do it” kampanija, kuri emociniu užtaisu nunešė ištisas auditorijas ir po šiai dienai yra viena žinomiausių video marketingo kampanijų savo storytelling’u užbūrusi neaprėpiamą gerbėjų ratą.
“Show, don’t tell”
Skirtingai nei bet kuri kita turinio forma, video turinys suteikia galimybę išvengti nuobodaus tiesmukiškumo ir istoriją papasakoti vaizdu. Vietoj to, kad papasakotumėte (ar aprašytumėte) kokios yra jūsų produkto funkcijos, galite pabrėžti jų vertę kūrybingos video reklamos būdu. Šis pasirinkimas itin veiksmingas tiems, kurie dažnai dalinasi produktų demonstracijomis, apmokymais ar naujų produktų pristatymais.
Prekės ženklo žinomumas
Kol milijonai prekių ženklų siekia nugalėti išskirtinumo iššūkį, jūs galite pasistūmėti į priekį pasitelkdami video marketingo priemones.
SEO privalumai
Interneto paieškos sistemos tiesiog myli video turinį. Savo internetinę svetainę papuošdami video sprendimais jūs natūraliai pagerinsite savo SEO rezultatus. Tokios sistemos kaip Google renkasi prioritetizuoti vizualiniu turiniu pripildytas svetaines, tad pasirūpinę tinkamomis SEO strategijomis bei audiovizualiniu turiniu jūs ženkliai padidinsite savo šansus organiškai pasiekti savo tikslinę auditoriją.
Socialinių medijų aktyvumas
Video turinys taip pat skina karūną socialinių medijų favoritų lenktynėse. Čia pasidalinę video įrašu jūs pretenduojate į 48% didesnį prekės ženklo matomumą ir tokio pobūdžio įrašais jūsų auditorija yra linkusi dalintis dažniausiai. Kai tokios platformos kaip Facebook, Instagram ir TikTok prioritetizuoja video turinį savo algoritmuose, būtų tikra gėda praleisti progą įsilieti į matomiausių prekių ženklų gretas.
Ilgesnis dėmesio išlaikymas
Video turinys ne tik puikiai užkabina dėmesį: jis jį ir išlaiko. Statistika rodo, kad socialinių tinklų vartotojai praleidžia 95% ilgesnį laiką žiūrėdami video turinį nei skaitydami įrašus, kuriuos puošia tik tekstas.
Pardavimų didinimas
Vienas pagrindinių marketingo tikslų - vartotojų konversija ir pardavimų didinimas. Štai kaip video marketingo sprendimai prisideda prie šio tikslo:
Įtaka vartotojų elgesiui
Video turinys daro ženklią įtaką tam, kaip prekės ženklo auditorija priima savo sprendimus. Anot “HubSpot”, 72% vartotojų mieliau renkasi susipažinti su produktu video turinio pagalba ir tik tuomet jį įsigyti. Ar tai būtų edukaciniai video, klientų atsiliepimai ar sėkmės istorijos reportažai, video turinys geba šią informaciją pateikti su pasitikėjimą keliančiu istorijos prieskoniu.
Įvaizdžio ir pasitikėjimo stiprinimas
Prekės ženklu pasitikintys vartotojai yra labiau linkę įsigyti jo atstovaujamą produkciją, o video marketingas yra puikus būdas šiam pasitikėjimui kurti. Vizualiai demonstruodami savo produkcijos panaudojimą realiame pasaulyje ar dalindamiesi vartotojų atsiliepimais jūs taip pat demonstruojate ir autentišką savo prekės ženklo pusę, kuri stipriai rezonuoja su jūsų auditorija.
Turinio lankstumas
Vienas didžiausių video turinio pliusų - jo lankstumas ir galimybė prisitaikyti prie įvairių platformų. Sukūrę vos vieną kokybišką turinio vienetą jūs galite išnaudoti įvairias jo adaptacijas skirtingose video platformose ir taip pasiekti savo auditoriją kur ji bebūtų.
Sprendimas kelioms skirtingoms problemoms
Vos vienas kokybiškas video gali tarnauti kaip sprendimas kelioms komunikacijos problemoms. Pavyzdžiui, produkto funkcionalumą pristatantis video siužetas gali būti naudojamas jūsų interneto svetainėje, straipsnių intarpuose, el.pašto marketinge ir socialinės medijos įrašuose. Jei įrašėte podkastą - trumpos įrašo ištraukos socialinėse medijose gali tarnauti kaip video komunikacijos vienetai net kelias savaites į priekį. Tai padidina grįžtamąją investicijos vertę ir leidžia dalintis savo marketingo sprendimais plačiausiu įmanomu spektru.
Specifinis turinys kiekvienai platformai
Jei siekiate dominuoti video marketingo atžvilgiu, galite atsižvelgti į tai, koks turinys yra paveikiausias kiekvienoje video platformoje. Pavyzdžiui, ilgojo formato turinys geriausiai rezonuoja su Youtube platformos žiūrovais, tuo tarpu trumpesnė, aštresnės dinamikos versija gali būti puikus turinio vienetas jūsų Instagram ar TikTok platformoms. Suprasdami koks turinys yra paklausiausias kiekvienoje platformoje bei ko jų auditorija tikisi, jūs galite priimti efektyviausius video marketingo sprendimus ir padidinti savo galimybes pritraukti vartotojų dėmesį jiems suprantamiausiu būdu.
Tiesioginių transliacijų revoliucija
Kai kuriais atvejais video marketingo karūną vis dažniau dedasi tiesioginės turinio transliacijos. Tokios platformos kaip Facebook, Instagram ar TikTok leidžia prekių ženklams realiu laiku atsakinėti į auditorijos klausimus, dalintis tiesioginiais produktų pristatymais ar tiesiog įdomiais verslo užkulisių kadrais. Tiesioginės transliacijos kuria ne tik autentiškumo, bet ir būtinybės žiūrėti “čia ir dabar” įspūdį, taip padidindamos jūsų auditorijos įsitraukimo galimybę ir kurdamos itin asmeniškus tarpusavio santykius.
Kaip išvengti video marketingo klaidų?
Nors video sprendimais savo komunikaciją puošia daugybė prekių ženklų, dalis jų vis tik prašauna po šalį. Į ką reikėtų atsižvelgti prieš investuojant į video marketingą, kad nenukentėtų nei prekės ženklo įvaizdis nei verslininko kišenė?
Video produkcijos kokybė
Techninė prekės ženklo video kokybė ne visuomet privalo būti profesionali. Tačiau prieš priimdami sprendimą filmuoti telefonu ar samdyti mėgėjus videografus privalote detaliai išanalizuoti, ką tai iš tiesų sako apie jūsų prekės ženklą. Buitiškai nufilmuotas turinys gali būti visiškai autentiškas jūsų komunikacijai, jei toks tonas ir stilius yra viena iš prekės ženklo komunikacijos vertybių. Kita vertus, jei siekiate prekės ženklą reprezentuoti kaip aukštesnės kokybės produkcija prekiaujantį verslą, neprofesionaliai nufilmuotas turinys gali signalizuoti apie neatsakingą požiūrį į verslo sprendimus ir sumažinti jūsų parduodamos produkcijos vertę. Pagalvokite patys: kodėl vietinei maisto prekių parduotuvei, kurios darbuotoją pažįsta kiekvienas rajono gyventojas, tinka buitiškai nufilmuoti “reelsai”, o net ir nedidelis prekybos centras sulauktų pajuokos, jei išleistų kažką prastesnio, nei profesionali video reklama?
Komunikacijos strategija
Investuodami į video marketingo sprendimus jūs kuriate itin paveikų ryšį su savo auditorija. Atsižvelgiant į tai turite investuoti ir daugiau laiko į komunikacijos strategiją, kad paveikumas išties pataikytų ten, kur reikia. Iki galo neužtikrinę savo prekės ženklo komunikacijos balso ir tono bei vizualinio identiteto jūs galite prašauti su nenuoseklia vizualine komunikacija ir taip sužaloti prekės ženklo reputaciją bei pasitikėjimą klientų akyse.
Video trend’ų vaikymasis
Madų vaikymasis video marketingo pasaulyje signalizuoja tai, kad jūsų prekės ženklas neturi aiškaus identiteto. Bandydami trumpalaikių madų pagalba prisitraukti auditorijos dėmesį jūs rizikuojate dalintis nenuoseklia ir neautentiška komunikacija, kuri jums gali atnešti trumpalaikį dėmesį, bet ne ilgalaikį klientų ratą. Rekomenduojame išsigryninti savo prekės ženklo identitetą bei vertybinį pagrindą prieš priimant bet kokius vizualinės komunikacijos sprendimus.
Taigi,
Video marketingas yra neišvengiamas sprendimas tiems prekių ženklams, kurie siekia nuolatinio augimo ir ilgalaikių santykių puoselėjimo su savo auditorija. Tai kaip video turinio pagalba galite įtraukti, įtikinti ir apjungti savo auditoriją yra kritinis šiandieninės komunikacijos elementas bet kurio prekės ženklo strategijoje.
Jei šiandien dar nelaikote video marketingo viena iš pagrindinių savo komunikacijos priemonių, laikas pradėti apie tai galvoti. Ar tai būtų įtaigios reklamos ar socialinių medijų turinys, o galbūt prasmingas podkastas - video marketingas siūlo alternatyvų neturinčias galimybes siekiantiems kurti ilgalaikį ryšį su savo auditorija.