Viskas, ką turite žinoti apie values-based marketingo strategiją

Ar jūsų prekės ženklas vadovaujasi vertybėmis, kurios yra svarbios asmeniškai jums? Ar jūsų komunikacija yra orientuota į tikslinę auditoriją, kuri vadovaujasi tomis pačios vertybėmis? Jei atsakėte “taip” - jūs vadovaujatės values-based marketingo filosofija.

Values-based marketing (liet. vertybėmis grįstas marketingas) veikia tuomet, kai prekės ženklas ryšį su savo auditorija atranda per bendrus vertybinius įsitikinimus. Ši strategija prioritetizuoja autentiškumą ir prasmingą verslą. Prekės ženklas čia atstovauja ne tik tai, ką parduoda, bet ir vertybes bei įsitikinimus, kurie leidžia sukurti artimą ir ilgalaikį ryšį su verslo klientais.

Taigi, kaip galite savo autentiškas vertybes paversti marketingo strategija?

Kas yra values-based marketing?

Values-based marketing yra marketingo strategija, kuri veikia atliepdama klientų vertybes ir etinius bei socialinius įsitikinimus. Ši strategija siekia sukurti tarpusavio ryšį, kuris nusitęstų toliau, nei jūsų parduodamas produktas ar paslauga. Kai prekės ženklas bei jo sekėjai vadovaujasi tais pačiais vertybiniais įsitikinimais ir geba jais veikti, jūsų prekės ženklo dėka pasaulyje užgimsta judėjimas teigiamo pokyčio link.

Vertybėmis grįsta marketingo strategija yra itin stiprus įrankis kuriant vartotojų pasitikėjimą. Kai prekės ženklas vadovaujasi autentiškomis vertybėmis ir gali jas pagrįsti savo veiksmais bei komunikacija, jo auditorija yra linkusi labiau juo pasitikėti. Niekam ne paslaptis, kad žmonės yra aistringi kovotojai už tai, ką palaiko ir kuo tiki, tad jei prekės ženklas atliepia jų kertines vertybes - jie neišvengiamai tampa degančiais jo sekėjais ir ambasadoriais.

Sėkmingos values-based strategijos pavyzdžiai

Šią marketingo strategiją kadaise prisijaukino galybė sėkmingų prekių ženklų: LEGO, Adidas, Starbucks, Apple, AirBnb, Zoom, Patagonia, Coca Cola ir daugybė kitų, šiandien žinomų ne tik dėl savo produkcijos, bet ir dėl misijos, kurią neša. Štai kaip šie prekių ženklai taiko values-based marketingo strategiją:

  • LEGO: prekės ženklas atstovauja kūrybiškumą, nuolatinį mokymąsi ir galingą vaizduotę skatinančias vertybes. “LEGO” skatina nuolatos išlikti kūrybiškiems bei žaismingiems ir tai daro komunikuodami, kad visi, įskaitant vaikus ir suaugusiuosius, gali sukurti viską, apie ką svajoja. Prekės ženklas skiria dėmesį kokybiškai ir ilgalaikei žaislų produkcijai, taip reklamuodami praktinį įgūdžių tobulinimą žaidimo pagalba.

  • Adidas: prekės ženklas atstovauja inovaciją, tvarumą, bendrystę ir sportinį aktyvumą skatinančias vertybes. “Adidas” yra žinomas dėl savo dėmesio sportiniam aktyvumui ir sportinės aprangos inovacijoms. Šis prekės ženklas taip pat atstovauja tvarų požiūrį į gamybą (pvz. perdirbtų medžiagų naudojimą produkcijoje) ir skatina bendrystę marketingo kampanijose įtraukdamas plačią atletų įvairovę.

  • Starbucks: prekės ženklas atstovauja bendruomeniškumą, etišką ir tvarų verslą bei tarpusavio santykius skatinančias vertybes. “Starbucks” skiria didžiulį dėmesį bendruomenės kūrimui pasitelkdamas kavos vartojimo kultūrą. Kompanija skatina etišką požiūrį į kavos pupelių produkciją ir tvarią jų gamybą sutelkdamas dėmesį į vietinių kavos gamintojų bendruomenes.

  • Apple: prekės ženklas atstovauja kūrybiškumą, inovacijas, individualumą ir teisę į privatumą skatinančias vertybes. Savo didžiausią sėkmę prekės ženklas pasiekė pasirinkęs atstovauti inovatyvų ir individualumą švenčiantį požiūrį su marketingo kampanija “Think different”. “Apple” produkcija yra kuriama taip, kad visokeriopai skatintų kūrybiškumą ir individualią saviraišką. Prekės ženklas taip pat skiria dėmesį vartotojų privatumui ir apsaugai, pozicionuodamas save kaip lyderį skaitmeninio amžiaus klientų teisių klausimais.

  • Airbnb: prekės ženklas atstovauja tvarumą, tyrinėjimą, pritapimą bei priėmimą skatinančias vertybes. Pagrindinė “Airbnb” žinutė visuomet kalba apie pasaulį, kuriame kiekvienas gali jaustis pritampančiu ten, kur yra. Prekės ženklas skatina pritapimą bei priėmimą, įvairovę ir tyrinėjimą per keliones bei patirtis. Taip pat “Airbnb” skiria dėmesį tvariam turizmui, kuris būtų palankus vietinėms bendruomenėms.

  • Zoom: prekės ženklas atstovauja pasiekiamumą, tarpusavio ryšį, bendradarbiavimą ir paprastumą skatinančias vertybes. “Zoom” vertybės sukasi aplink paprasto, patikimo ir pasiekiamo komunikacijos sprendimo kūrimą kiekvienam (verslo, edukacijos ar asmeninio naudojimo) sektoriui. Savo komunikacijoje prekės ženklas skiria daugiausiai dėmesio prasmingų ryšių kūrimui per nuotolį ir prasmingo ryšio užmezgimui naudojantis paprastomis priemonėmis.

  • Patagonia: prekės ženklas atstovauja aplinkosaugą, tvarumą, aktyvumą ir kokybę skatinančias vertybes. “Patagonia” yra giliai įsitraukęs į komunikaciją aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės klausimais, dažnai išreiškia poziciją klimato kaitos ir etinės produkcijos klausimais. Prekės ženklas skatina savo auditoriją pirkti mažiau ir rinktis kokybiškus bei tvarius produktus, pabrėždamas savo vertybinį pasirinkimą prioritetizuoti ne pelną, o ilgalaikį poveikį aplinkai.

  • Coca Cola: prekės ženklas atstovauja nuoširdžią laimę, optimizmą, bendrumą ir tradicijas skatinančias vertybes. “Coca Cola” didžiausią dėmesį savo marketinge skiria tikslui atnešti daugiau laimės ir optimizmo kasdieniams gyvenimo momentams. Savo pasaulinėse kampanijose prekės ženklas skatina bendrystę ir tradicijas, dažnai asocijuodamas savo produkciją su šeimos šventėmis ar bendruomenių susibūrimais.

Kaip values-based marketing gali padėti jūsų verslui

Turbūt sutiksite, kad XXI a. marketingas yra triukšmingas. Nemaža marketingo sprendimų dalis paskęsta tarp konkurentų nepalikdama ryškaus įspūdžio ir taip ir nepasiekia savo tikslinio kliento. Klientai, savo ruožtu, greitai pastebi tuščių pažadų pripildytas reklamas ir manipuliatyvias jų taktikas. Šiandien auditorija kaip niekad sunkiai pasitiki naujais pasiūlymais ir greitai praranda ryšį su prekių ženklais bei influenceriais, kurie nesugeba išlaikyti vertybinio nuoseklumo.

Autentiškomis vertybėmis grįsta komunikacijos strategija bei nuoseklus tų vertybių atliepimas kiekvienoje interakcijoje užtikrina nuolatinį auditorijos palankumą prekės ženklui. Tokia auditorija yra linkusi dalintis prekės ženklo misija su kitais - kiekvienas autentiško prekės ženklo sekėjas atsiveda ir dar keletą kitų.

Siekdami sukurti išties ilgalaikį prekės ženklą jūs privalote suburti ištikimą ir įsitraukusią bendruomenę, kuri būtų laiminga galėdama dalintis jūsų misija bei nešama žinute, ir tai darytų ne tik naudodamasi jūsų produktais ar paslaugomis, bet ir dalindamasi jais su savo artimaisiais. Būtent tokį poveikį kuria vertybėmis grįsta prekės ženklo marketingo strategija.

Ko prekės ženkle ieško klientas?

Štai keletas atributų, kurių kiekviename prekės ženkle ieško vertybinio autentiškumo išsiilgęs klientas:

  • Pažįstama vertybinė sistema, kurią klientas gali pritaikyti sau ir savo patirtims.

  • Autentiška pozicija, demonstruojanti prekės ženklo ištikimybę jo komunikuojamoms vertybėms.

  • Atitinkami veiksmai ir sprendimai, kuriuos prekės ženklas priima ir kurie atitinka jo atstovaujamą vertybinę sistemą.

  • Prasmingos interakcijos su prekės ženklo atstovais ir ambasadoriais.

  • Prekės ženklo vertybes atitikančių orgnizacijų ar judėjimų palaikymas.

Šiandien labiau nei bet kada klientai savo dėmesį skiria autentiškiems prekių ženklams. Jei prekės ženklas sugeba išlikti ištikimas savo pagrindinei misijai ir vertybinei sistemai - klientai tai vertina ir apdovanoja prisirišimu, ko pasekoje prekės ženklo produkcija tampa simboliu per kurį klientas gali išreikšti savo palaikymą. Auditorijos apklausos rodo, kad priimdami sprendimą įsigyti produktą ar paslaugą, Tūkstantmečio (millennials) ir Gen-Z kartų atstovai kreipia itin daug dėmesio į vertybinę prekės ženklo poziciją. Dažnai šių kartų atstovai renkasi atsisakyti net ir iš pirmo žvilgsnio sudominusių produktų ar paslaugų, jei vėliau paaiškėja, kad šie neatitinka jų vertybinių įsitikinimų.

Kaip galite transformuoti savo prekės ženklą?

Siekdami formuoti savo prekės ženklo strategiją pagal vertybėmis grįsto marketingo filosofiją jūs galite pradėti nuo šių žingsnių:

  • Išsigryninkite vertybinį prekės ženklo pagrindą. Idealiu atveju, jūsų prekės ženklo vertybės turėtų būti autentiškos jums.

    Patikslinkite savo tikslinę auditoriją. Jūsų idealaus kliento profilis nurodys efektyviausią būdą komunikuoti prekės ženklo vertybes.

  • Išanalizuokite rinkos konkurentus, kurie vadovaujasi vertybėmis grįsta marketingo strategija bei įsivertinkite kas ir kodėl veikia jiems. Idealiu atveju tai padės atrasti išskirtinę ir autentišką poziciją rinkoje.

  • Atitinkamai pritaikykite marketingo, komunikacijos ir rinkodaros taktikas prie naujai suformuoto vertybinio pagrindo.

Nepamirškite, kad čia, kaip ir su bet kuria kita strategija, turite testuoti bei analizuoti savo sprendimus bei atitinkamai juos koreguoti atsižvelgiant į tai, kas geriausiai rezonuoja su jūsų auditorija.

Sėkmingos values-based strategijos elementai

Sėkminga vertybėmis grįsto marketingo strategija yra įvairialypė ir kurianti daugiasluoksnį ryšį su prekės ženklo auditorija. Kadangi strategijos pamatu čia tampa autentiška vertybinė sistema, kiekvienas strategijos elementas privalo ją atitikti, antraip rizikuosite savo klientų pasitikėjimu.

Štai keletas elementų, kurie gali sudaryti values-based marketingo strategiją:

  • Minimalistinės, galimai įkvepiančios žinutės, kurios aiškiai komunikuoja apie pagrindines prekės ženklo vertybes.

  • Galingas vizualinis storytelling’as, kuriantis emocinį pagrindą jūsų istorijos naratyvui.

  • Dėmesys bendrystei ir bendruomenės storytelling’o skatinimas.

  • Didelis dėmesys socialinei sklaidai ir savarankiškam bendruomenės turiniui.

  • Dėmesys didelio mąsto problemoms (socialiniams, paramos ir kt. tikslams) skatinant nedidelio mąsto veiksmus tikslinėje auditorijoje.

Kai jau įtraukėte šiuos ir kitus jums tinkamus elementus į savo strategiją, nepamirškite pasidalinti rezultatais. Jūsų auditorija mielai dalinsis turiniu prie kurio jaučiasi prisidėję, o tai vertybinę jūsų prekės ženklo žinutę išplatins dar plačiau ir pritrauks papildomą auditoriją.

Taigi,

Autentiškomis vertybėmis grįstas marketingas į pagrindinį marketingo kampanijų frontą išveda jūsų auditoriją, o ne jūsų produktą ar paslaugą. Ši strategija orientuojasi į giliausias jūsų auditorijos vertybes ir kuria tvirtą santykį su jūsų prekės ženklu.

Tušti pažadai ir manipuliatyvūs reklaminiai sprendimai atstumia šių dienų auditoriją. Šiandieninis klientas yra labiau nei bet kada išsiilgęs autentiškos komunikacijos ir ją praktikuojančių prekių ženklų. Kaip jau minėjome, auditorijos apklausos rodo, kad dauguma klientų yra nusiteikę investuoti daugiau į tuos prekių ženklus, kurie atitinka jų asmenines vertybes.

Taigi, kai jau išsigryninote savo autentišką vertybinį pagrindą ir jam tinkamiausią komunikacijos strategiją, nepamirškite išlikti nuolatos tam ištikimi. Kurdami nuolatinį pasitikėjimą ir įkvėpdami savo auditoriją jūs pritrauksite vis daugiau ir daugiau klientų, o jūsų kuriama producija ar paslauga taps simboliu to, kuo jūsų auditorija didžiuojasi. Na, o jei susiduriate su sunkumais atrasti savo vertybinį pagrindą ir jam tinkamą strategiją - Stage it yra visuomet pasiruošę jums padėti.

Previous
Previous

Video marketingas: ne galimybė, o būtinybė.

Next
Next

Kaip pamilti savo prekės ženklą?